ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ
Εργαστήρι μαθησιακής παρέμβασης
6-9 ΕΤΩΝ ΚΑΙ 10-13 ΕΤΩΝ
Οι μαθησιακές δυσκολίες και η διάσπαση προσοχής επηρεάζουν την καθημερινότητα των ατόμων σε όλα τα επίπεδα και εμποδίζουν την αυτό-διαχείριση στη μαθησιακή διαδικασία. Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες συχνά αναπτύσσουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση.
Τρεις βασικές αρχές διέπουν το πρόγραμμα του εργαστηρίου:
1. Η εφαρμογή εξατομικευμένης διδασκαλίας, η οποία πρέπει να προσαρμόζεται στις ειδικές μαθησιακές ανάγκες του κάθε παιδιού.
2. Η γενίκευση των δεξιοτήτων με στρατηγικές αυτορρύθμισης και αυτοελέγχου μεταξύ μελών της ομάδας
3. Η ενισχύση της αυτοπεποίθησης ,των κινήτρων και των στρατηγικών διεκπεραίωσης της μάθησης.
Οι μέθοδοι που καλλιεργούν τις μαθησιακές δεξιότητες είναι:
· Ανάπτυξη του λεξιλογίου
· επεξεργασία του κειμένου με χρήση ερωτήσεων και νοητικές εικόνες.
· Οπτικό – χωρικοί οργανωτές: Διαγράμματα, γραφήματα, σχήματα, πίνακες που αποτυπώνουν τις σχέσεις των κεντρικών και υποστηρικτικών ιδεών ενός κειμένου.
· Υπογράμμιση ή σχεδιαγράμματα μελέτης συμβάλλουν στον εντοπισμό των βασικών σημείων ενός κειμένου και στην καλύτερη κατανόηση αυτού.
· Χρήση ή κατασκευή ερωτήσεων.
· Διδασκαλία στρατηγικών περίληψης αφηγηματικών ή πραγματολογικών κειμένων.
· Γραφοσυμβολικές δεξιότητες
· Ενίσχυση λεξικολογικής γνώσης
· Εξάσκηση σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την ακουστική και οπτική αντίληψη
· Στην ορθογραφική επίδοση με οπτικοποίηση της λέξης, γραπτή απόδοση με διαφορετικά υλικά, γραφή της λέξης χωρίς εξωτερική ενίσχυση.
· Διδασκαλία μεταγνωστικών στρατηγικών ελέγχου της ορθογραφικής επίδοσης .
· Παραγωγή γραπτού κειμένου με έμφαση σχεδιασμό της δομής των κειμένων,των μορφοσυντακτικών κανόνων και του εμπλουτισμού του λεξιλογίου .
· Αυτο-ελέγχου του περιεχομένου της δομής του, του λεξιλογίου, της ορθογραφίας και των μορφοσυντακτικών χαρακτηριστικών