ΤΑ ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ
Εργαστήρι συναισθημάτων
4-5 ΕΤΩΝ, 6-9 ΕΤΩΝ ΚΑΙ 10-13 ΕΤΩΝ
Γονιός :ένας ρόλος δύσκολος και υπέροχος συνάμα. «Χωρίς εγχειρίδιο.»
Παιδί: αγκαλιάζω, παίζω, γελώ, μαθαίνω, ονειρεύομαι. «Χωρίς οδηγίες χρήσης»
Με ένα μεγάλο χαμόγελο στα χείλη μας βλέπουμε τα παιδιά μας να μεγαλώνουν.
Καθώς όμως μεγαλώνουν φτιάχνουν το δικό τους μονοπάτι:
Έχουν τα δικά τους όνειρα ,τη δική τους ζωή. Βιώνουν τις δικές τους αγωνίες και τις δικές τους χαρές, όπως τον ερχομό ενός νέου μέλους στην οικογένεια, το μοίρασμα με το αδελφάκι, την οριοθέτηση, τη ματαίωση των επιθυμιών τους, την έναρξη του σχολείου, την αξιολόγηση, νέες φιλίες, νέες συγκρούσεις, καταστάσεις ανταγωνισμού και πολλές κοινωνικές δράσεις. Παράλληλα βιώνουν καθημερινά συναισθήματα όπως άγχος ,φόβο, ζήλια, λύπη ,θυμό, απογοήτευση, χαρά, ενθουσιασμό, αγάπη, έρωτα…
Κάθε τους βήμα… χαρά, αγωνία, συγκίνηση, περηφάνια, ευθύνη.
Όμως, πώς να τα βοηθήσεις να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους;
Πώς να τα καθοδηγήσεις, χωρίς να τα πνίξεις;
Πώς ν’ ακούσουν;
Πως θα τα καταφέρουν ;
Το εργαστήρι συναισθημάτων
Ø Έχει κύριους στόχους την ανάπτυξη της συναισθηματικής έκφρασης και των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών.
Ø Δεν αποσκοπεί στην αντιμετώπιση συναισθηματικών δυσκολιών, αλλά στην έκφραση και την επικοινωνία των συναισθημάτων, που ο καθένας μας βιώνει καθημερινά.
Ø Δίνει την ευκαιρία στα παιδιά ν’ αναγνωρίζουν, ν’ αξιολογούν, να εκφράζουν, να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, προωθώντας την ουσιαστική επικοινωνία.
Ø Μαθαίνει τα παιδιά να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων, τα βοηθά ν’ αποκτήσουν αυτογνωσία , αυτοεκτίμηση, αυτορρύθμιση και την ικανότητα της ενσυναίσθησης. Δεξιότητες που τα βοηθούν να δημιουργούν υγιείς σχέσεις με τους συνομηλίκους τους και το ευρύτερο περιβάλλον τους.
Αυτογνωσία και η αυτοεκτίμηση:
Αυτογνωσία και αυτοεκτίμηση σημαίνει να αναγνωρίζει το παιδί τον εαυτό του, ποια είναι τα ταλέντα του και ποιες οι αδυναμίες του. Να μη φοβάται να εκφράσει τις σκέψεις και τις επιθυμίες του. Να μην παραιτείται σε κάθε δυσκολία. Να ξέρει να χάνει και να κερδίζει. Να παίρνει πρωτοβουλίες, να διεκδικεί αλλά και να μοιράζεται. Να έχει φίλους και να νοιάζεται. Να ξέρει να δίνει και να παίρνει. Να μπορεί να κλάψει, να γελάσει, να χαρεί, να θυμώσει, να ζηλέψει… να ‘ναι ο εαυτός του μοναδικός και ανεπανάληπτος.
Αυτορρύθμιση:
Το παιδί μαθαίνει να ελέγχει, ν’ αξιολογεί και να τροποποιεί τις αντιδράσεις του, όταν νιώθει θυμωμένο, στεναχωρημένο ή ντροπιασμένο.
Στο εργαστήρι μαθαίνουμε να :
- ανακαλύπτουμε και ν’ αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας
- τα διαχειριζόμαστε
- επικοινωνούμε
- μοιραζόμαστε και συνεργαζόμαστε
- διεκδικούμε και να παίρνουμε πρωτοβουλίες
- καλλιεργούμε τη φαντασία και τη δημιουργικότητά μας
- αναγνωρίζουμε στον εαυτό μας τα ταλέντα και τις αδυναμίες του
- ενισχύουμε την αυτοεκτίμηση μας
Οι τεχνικές που χρησιμοποιούμε είναι:
- Συμβολικό παιχνίδι
- Μουσικοκινητικό παιχνίδι
- Παιχνίδια ρόλων
- Αφήγηση παραμυθιών
- Δραματοποίηση
- Ζωγραφική-κατασκευές
- Τεχνικές λεκτικής και εξωλεκτικής επικοινωνίας
Το εργαστήρι συναισθημάτων απευθύνεται:
- σε παιδιά προσχολικής ηλικίας 4-5 ετών
- σχολικής ηλικίας 6-9 ετών και
- Παιδιά στην προεφηβεία 10-13 ετών.
Τα εργαστήρια είναι θεματικά. Κάθε θέμα ολοκληρώνεται σε δυο συναντήσεις τον μήνα. Μπορεί ένα παιδί να παρακολουθήσει μόνο ένα θέμα ή όλο τον κύκλο των συναντήσεων. Η κάθε ομάδα έχει ως οκτώ παιδιά. Είναι απαραίτητο να μας ενημερώσετε για την συμμετοχή του παιδιού τηλεφωνικά.
Πρόγραμμα
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ: Είμαι μοναδικός , ανακαλύπτω τον εαυτό μου. Μπορώ- Δεν μπορώ. Θα τα καταφέρω.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: Η ορχήστρα των συναισθημάτων: Αγωνία- Ανησυχία- Φόβος -
Ηρεμία -Χαλάρωση - Δημιουργική σκέψη.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ: Η ορχήστρα των συναισθημάτων: Θυμός - Έχω τον έλεγχο- Επικοινωνώ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ: Η ορχήστρα των συναισθημάτων: Δένομαι- Αποχωρίζομαι -Χαίρομαι-Λυπάμαι
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ :Η ορχήστρα των συναισθημάτων: Φιλία- Ζήλια- Αγάπη-Φθόνος
ΜΑΡΤΙΟΣ: Συνεργάζομαι- Διεκδικώ- Μοιράζομαι
ΑΠΡΙΛΙΟΣ :Το Μυστικό της Ευτυχίας, χαίρομαι μ’ αυτά που κάνω ,είμαι ο εαυτός μου
ΜΑΪΟΣ: Εσύ κι Εγώ. Δεν παίζεις μόνο εσύ. Ενσυναίσθηση
Τα εργαστήρια
- υλοποιούνται με γνώση, εμπειρία και σεβασμό.
- υλοποιούνται σε περιβάλλον ασφάλειας, εμπιστοσύνης και αποδοχής.
- υλοποιούνται από ειδικούς της ψυχικής υγείας, με εμπειρία χρόνων στην ανάπτυξη και την επικοινωνία των παιδιών.